Või miks mitte minna päikesepaistelise ilmaga jalutama?

Niikuinii oli vaja öösel magada, nüüd magasime lihtsalt bussis. Minu hirm, et nädala ajaga ei saa käsipagasiga hakkama, ei tõestanud ennast. Maksime oma trahvi viiekümne euro näol ära ja asi ants. Tribüünid olid paksult rahvast täis, mitte ühtegi vaba kohta polnud, va VIP kohad staadioni juures. Iga aastane nuhtlus – teate ju isegi. Ise muidugi tähele ei pannud, aga me hoidsime oma asjadel ka kiivalt silma peal. Hispaanlaste lemmikud on vaieldamatult koerad. Vähemalt mäng sai nähtud ja see oli võimas! Võrreldes Camp Nou’ga on Bernabeu staadion uuem, kuid väiksem kui Camp Nou. Vihma sadas ja külm oli, tulime varem Staadionilt ära, et keha kinnitada ja taksot tellida. Näiteks see, et kohalikke absoluutselt ei huvita, kust sa pärit oled, miks sa siin oled ja kuhu edasi lähed. Võin julgelt väita, et see reis on vaieldamatult minu lemmik. Andrus oli õnnejunnis pehmelt öeldes. Kalad ja muud mereelukad olid toredad küll, aga kuidagi liiga kiiresti sai see ringkäik läbi seal. Mis puutub minu hetkelisse töötuseisusse, siis töötu abiraha küll keegi mulle maksma ei pea- ma saan töötuskindlustushüvitist, mida ma igakuiselt mingis summas ka ise ju riigile maksin. Kahtlaseid tüüpe, kes kutsusid meid põrandaalustesse kohvipoodidesse ning hunnikute viisi turiste. Mõtted käivad Amsterdami suunas. Autoga tuttavaid, kes sinnapoole liiguksid pole. SMS laen kuidas teha nii et inimene seda ei saa, kas saab panna tagatiseks ka oma vara kui laenu võtta. Isegi erapooletu Karin, keda muidu ei huvita jalgpall, ütles, et see oli midagi väga võimast ja talle väga meeldis. Tulin paar päeva tagasi Hispaania reisilt. Ei taha ikka niisama lihtsalt riski peale minna, viimased korrad on ka selles seltskonnas olnud see passiivsuse probleem, et kõik küll plaanivad midagi, aga tegudeni ei jõuta. Kerge hirm oli naha vahel, kas ikka tuleme oma asjadega toime, aga kõik sujus väga hästi. Hispaaniast jäid meelde veel mõned asjad. Väga sõbralikud ja abivalmis inimesed. Lisaks sellele lootsime muidugi näha ka natukene põnevamat mängu. Hotelli saades kobisin kiirelt pessu ja sättima. Millal peab kuludokumente esitama?. Kui sügisel Tais käisime, oli pettumus ja kultuurišokk suur. Soovitan mõnest pitsaputkast läbi astuda, kui Hispaaniasse satute. Mingile läbule ma isegi ei mõtleks. Jah, oli ebamugav, aga midagi ületamatut see küll ei olnud. Mingi koha pealt hakkasid sa ise siin ühe poole pealt rääkima ikka ainult kuidas tahad sünnale minna ja tööle mitte. Lisaks võimaldab Ryanair käsipagasile ka ühe koti kaasa võtta lennukisse – sellest oli väga palju abi. Skoorisin kolm paari jalanõusid. Saime veidi raha ka tuulde lastud, nii palju kui käsipagas võimaldas. Päris täpselt ei saanud aru, mida ta seal seletas. Saime isegi päikest Madris. Barcelonas ööbisime apartmendis. Dilemma põhiline küsimus ongi- kas valida meeldiv töö või minna kohale ja pettuda taas selles, et nende orgunnitud üritused lähevad järjest magedamateks. Kaheksanda aprilli hommikul jõudsime Madridi. Vaatamisväärsusi Barcelonas on niivõrd palju, et ma ei jõua neid kõiki siia kirja panna. Väga lahe reis oli – teinekordki planeerib reisi omal käel, mitte pakettreisina. Neljanda aprilli öösel jõudsime kohale ning viiendal läksime juba mängu vaatama. Kiidan süsteemi! Algul ütlevad, et piletid saame hiljem, siis ütlevad, et saadavad hotelli ja siis hoopis, et tulge neile ise järgi kuhugi hotelli ning et peame need viivitamatult peale mängu tagastama. Või miks mitte minna päikesepaistelise ilmaga jalutama. Tahaks juba kähku kuhugi soojale maale tagasi, aga nüüd on järgmine reis ees alles sügisel – Kreeta ootab! Kui just suvel mingit ekspromt reisi kuhugi ei planeeri. Staadion oli võimas, küll aga mängus pidin ma pettuma. Juhuu! Muuseum oli vägev! Me isegi ei lootnud nii palju näha, kui seal näidati. Õnneks hea seltskond veidi leevendas seda esmast ehmatust ja teisel nädalal sai selle haisu ja mustusega enam-vähem lepitud. Kuna meie pere on suur Real Madrid’i fänn, siis otsustasin talle kaks piletit kinkida. Hiljem jälle bussile tagasi hüpata – need käivad iga viie minuti tagant. Tõsiselt hea süsteem turistide jaoks. Reisisime öösel ja tänu sellele oli reis üpris valutu ja päev ei läinud reisi tõttu raisku. Üks tüüp oli eriti kahtlane – karjus kõva häälega ühe monumendi juures, et Jeesus Kristus on ainukene jumal ja Allah peaks surema vms. Väga palju sai käidud ja nähtud. Kokkuvõtvalt on Hispaania riik, kuhu võiks isegi elama minna. Viimastel päevadel juba keeldusin Starbucks’ist, korraliku üledoosi sain sealt. Järgmine päev võtsime sama turistidele mõeldud bussi nagu ka Barcelonas. Mul olid lausa külmavärinad kogu sellest värgist seal staadionil. Arvasime, et meid ootab ees mõnus puhkus imeilusas kuurortlinnas. 😀 Aga noh – puhkusereis on puhkusereis, seal ei viitsi mingisugust kokkuhoiupoliitikat ajada. Õhtud on Barcelona tänavatel täis elu ja melu. Tuleb kogu aeg millegagi üllatada. Jalutades Barcelona põhitänaval, võis kohata seal igasuguseid inimesi. Park on suur, seetõttu soovitan aega varuda, et kiirustama ei peaks. Ta nägi tõemeeli välja nagu mingi hullumaja kandidaat. Laen tuleb ju tagasi maksta. Mulle meeldis Bernabeu’l rohkem, sest mängud olid ikka nii erinevad – Reali fännid lausid, karjusid, möllasid, elasid kaasa jne. Ikka korra vähemalt küsitakse, et kust sa pärit oled ja mis keelt sa räägid, aga Hispaanias ei pööranud keegi sellele tähelepanu. Me jõime literally iga jumala päev Starbucks’i kohvi Hispaanias. Viskasime kulli ja kirja, et selgeks teha, kus keegi magama hakkab. PS! Olge ettevaatlikud – vargaid pidi seal palju olema.

Toas oli üks voodi ning üks lahtikäiv diivan, mis kriuksus ja hädavaevu püsti seisis. Ja veel nii kaugel, see agarus on lausa ogarus! Please wait. Käisime Barcelona Aquarium’is, kuhu ma ei soovita teil minna. Kenad rahad saab niimoodi majandades kokku ajada. Väga vaikne oli ja häält tehti ainult väravate ajal. Annan laenu ka arestitud kinnisvarale, BigBank Narva. No raha lubati mulle selle sünnipäevalapse parima sõbra poolt niikuinii anda, pikaajaliseks laenuks nö. Pidin saatma neile oma hotelli aadressi ja piletid pidid sinna tulema. Või miks mitte minna päikesepaistelise ilmaga jalutama. Tööd saab alati parema vastu vahetada. Ning arvatavalt septembri keskel saan ma tööle, kusjuures erialasele pealegi. Veidi kõhe tunne tuli sisse, et mis asja nad ajavad ja kas ikka saame mängu vaatama minna, ikkagi Andruse sünnipäevakink ja sellepärast ju saigi Hispaaniasse reisitud! Läksime siis sinna hotelli ja meile anti sealt hooajapassid kellegi nimega. Naljakas oli veel see, et sain Barcelonas oma elu kõige parema pitsa, Itaalias olles polnud pitsa pooltki nii hea, kui seda Barcelonas. Soovitan võtta üks õhtu ja sisustada see Barcelona tänavatel, lahe kogemus. Otsin piletid www.footballticketnet.com’ist ja koheselt ma neid ei saanud. See tädi, kes meid vastu võttis, oli ikka väga kuri ja vihane, et mingi viis tundi ootab meid siin apartmendis. Reisisime käsipagasiga, sest me ei peatunud ainult ühes linnas – suur kohver oleks liikumise väga ebamugavaks teinud. Ilm on soe, riik on kaunis. Tädi jõudis ka vahepeal leebuda õnneks. Ma ei taha mõeldagi, mis rahasid me sinna söögi pärast jätsime.

MINNA VÕI MITTE: Veereb kui hernes - Anne ja Stiil

. 😀 Järgmine kord teeme kivi-paber-kääre, siis kindel, et Kusti ja Karin saavad pähe meie käest. Lisan parem mõne toreda pildi Barcelonast. Esmaspäeval aga kahetsed et oli ikka s*** pidu küll ja siis veel edaspidi tööd ei saa ja septembriks puhuvad jälle mingid uued tuuled nii et ka see jääb ära. Mõnus park, kus võib ka piknikku pidada jalutamise vahepeale. Suhteliselt tähtis mäng ka – Atletico’ga. Iga jumala kord, kui kuhugi reisime, on reisi algus kuidagi konarlik. Aga kui peaks tõesti toimuma lubatud ettevõtmised ja mulle tehakse kõik välja, siis selliseid võimalusi mul muidu ei ole. Uurisin veel Andruse parima sõbra käest, et mis tema minu ideest arvab ja sain ainult kiidusõnu. Barcelonas oli võimalik valida kolme erineva sõidu vahel ning lisaks sellele võisid sa neid ka vahetada – algul sõitsid sinisel teekonnal, viskas üle, siis hüppasid siniselt maha ja kohe lähestikku oli ka punase teekonna peatus. Kusjuures mina näiteks ei usu, et sa siiski tööle lähed vaid ütled seda siinsete rahustamiseks. Võin öelda, et Barcelona teekonnad olid veidi asjalikumad. Ei saa ka mainimata jätta, et need tänaval rahanäljas prostituudid olid ka suureks ehmatuseks. Pargi külastamine on tasuta, seega mingit kulu sellele ei kaasne. FC Barcelona ja Real Madrid FC mängud olid nagu öö ja päev. Terve päev kuluski linnaga tutvumiseks ja kolamiseks. Ma nägin reisi ajal ainult kahte kassi ja muid loomi ei näinud üldse. Käisime veel Park Güell’is – need vaated, mis seal meile avanesid on kirjeldamatud. Kerjuseid, kes meeleheitlikult raha palusid. Ja laupäeval pean ma hiljemalt õhtuks tagasi olema… Sünnipäevad selles seltskonnas on olnud viimasel ajal kõik väga igavad- algul plaanitakse küll, et grillid, möllud, karaoke jne. Hispaania seevastu võlus mind, nagu ma juba ka eelnevat mainisin, oma ilusate linnavaadete ja puhtusega hinge põhjani. See on nii silmatorkav, et pidin seda praegu mainima. Hetkel on keeruline seis küll, aga kas ma pean nüüd siis päevast päeva nelja seina vahel istuma ja ulguma, et raha pole ja süüa tahan jne. Töö otsimine või mitteotsimine hetkel ei puutu teemasse Please wait. Ja ega sünnipäevale ei kõlba ka tühjade kätega minna ju. Mustanahalisi, kes päikeseprille ja muud träna müüsid. Sevilla oli nagu mingi madalama liiga klubi – sai nii korralikult vatti, et piinlik hakkas. Nii Barcelona kui ka Madrid on väga puhtad ja hoolitsetud linnad. no mis küsimust siin enam saab olla! Please wait. Atletico vilistati välja Reali fännide poolt. Kuna meil läks buss mingi aja pärast Madridi, siis väga kaua me seal jokutada ei saanud, kuigi oleks tahtnud. Nägime isegi pesuruume ja riietusruume, rääkimata kõiksugu karikatest ja muudest asjadest. Noh, meie lend hilines tunnikese ja ma ajasin kellaajad ka kuidagi segamini ning jõudsime hiljem kohale. Pigem ikka üks koer, üks kass, üks misiganes loom siis. Kuna kaheksas aprill oli laupäeva hommik, siis pooled kohad tehti hiljem lahti kui tavaliselt. Aga seal olles kujuneb ikka välja tavaline süldilaud või hullemal juhul köögiläbu. Ehk ma siis ei selgitanud ka ise piisavalt… Ma pole üldse tegelikult pidutseja tüüp. Arvestades, kui kõva klubi on FC Barcelona, siis lootsin fännidelt palju suuremat kisa ja kära. Tegelikkuses olid tänavad räpased, värske õhk puudus ja väga jube hais oli linnas. See kontrast barca ja reali fännide vahel oli nii suur, et ma ei suutnud seda ausalt öeldes uskudagi. Lisaks on huvitav fakt see, et väga paljudel inimestel on kaks koera korraga. Otsustas ka kaks piletit osta ning reisi Hispaaniasse oma neiule sünnipäevaks kinkida.. Hea asi on see, et pilet kehtib terve päeva ja Sul on võimalus ühe või teise vaatamisväärususe juures maha hüpata ning seda kaema minna. Me polnud varem omal käel reisinud – alati pakettreisid, kus kõik ette-taha ära tehtud. Me Andrusega muidugi kaotasime.

KAS JA MIKS MINNA AUSTRAALIASSE - Austraaliasse

. Eestis selline asi levinud ei ole. Hispaaniasse minnes tuleks kindlasti arvestada sellega, et toitlustusteenus on seal väga kallis, kui tahad midagi vähe viisakamat omale kõhtu saada. Hea, et suure vehkimisega piibliga vastu pead ei saanud. Meie mängupiletidega oli selline tore lugu, et saime need kätte alles mängupäeval. Uuele kliendile krediidikonto avamine toimub koos laenutaotluse esitamisega 2 in 1. Otsuse ma olen teinud ja seda mitte siinsete halvustajate mõjutusel- lähen homme siiski tööle. Ühe päeva trippisime ringi turistidele mõeldud bussiga, millel on lahtine ülemine korrus