Varsti oli isalgi töö juurest võimalik sõita turismireisile Tšehhoslovakkiasse. Uute tuttavatega, keda aina juurde tekkis. Lõin ukse tagantkätt kinni ja kõndsin minema. Seal olla huvitavamad tõusude – langustega teed.”“Harjutamisest ei saanud tal kunagi isu täis ja igast treeningust otsis ta võistlusmomenti. Tagasi Tallinnas koos kunagise tippratturi Ants Väravase ja treeneri Rein Kirsipuuga.

JALKA (november 2009) by Jalka - Issuu

. Jõu arendamiseks kuulusid treeningkavva rasked sügisesed krossid. Ratast otse maanteel putitamas, kõik oli siis veel käsitöö tasemel. aastal koos purjetajast olümpiamedalist Aleksander Tšutšeloviga. Kui siis lõpuks nägin, kuidas vanemad poisid rattatrenni läksid ja päris mitmekäigulise võiduka said, tegi päris kadedaks.Siis võtsin kätte ja käisin suvel kolhoosipõllul kõplamas. Kui aga võistluseks läks, siis tormas kohe rivi ette ja vedas, kuni jaksu oli. Jäin teistest maha, aga kannatasin ja sõitsin lõpuni.Pärast seda tuli Dünamo üleliiduline treener ja kutsus mind esmakordselt laagrisse. Juba Kiievis, kus oli vahemaandumine, pidin oma keeleoskamatuse tõttu lennukist maha jääma.Kui tulin Adlerist lennukist maha, olin ihuüksi võõras kohas, aga mul oli vaja sõita edasi Pitsundasse. Sügiseks sain nii palju raha kokku, et ostsin endale “Turist”-ratta. Selle puudumisel võib tekkida näriv tunne nagu raha üksnes libiseks minema, kui see on teise partneri käes ja võib tekkida hirm tuleviku osas. Mäletan, et tahtsin poisi mootorratta peale võtta, sest ta oli vähemalt kaks korda kukkunud. Siis võtsin sööklast alati leiba kaasa. Algul ei tahtnud mehed Aavoga koos pikki treeninguotsi ette võtta. Pärast seda ei käinud pool aastat koolis.”“Talvel ma mõnikord tundsin päris hirmu kohe. Et ma aga olin pikalt eest ära, siis ma kaugele ei kukkunud.Lõpetades olin ma maruvihane. Siit tuli Pikkuusi esimene kuld. Võttis isa vatipüksid kampsunitele ja soojale aluspesule lisaks ning istus rattale. See oli nagu kinnisidee, mis teda tagant kannustas.”“Laagrid õpetasid omapäi mõtlemist. Vaat mis kasu oli suurest ehmatusest.”“Tahtmine trenni teha oli laagrites suur, aga nälg oli ka hirmus. Kui ma oleks natukenegi vene keelt rääkida osanud, oleks ma kohe koju tagasi lennanud ning poleks vist enam kunagi ratast sõitnud. Jääb maha ja vea siis sadulast-lenksust enda kõrval kaasa.Kuid ta kuulas vaikselt pealt, kuhu järgmisel korral minnakse ning oli siis pai näoga poolel teel juba vastas.Nii sundis ta ennast. Ükskõik, millise edutee sa oled valinud, sa võid salamisi siiski kadestada edukaid inimesi, kelle puhul näib nagu kõik, mida nad katsuksid, muutuks kohe kullaks. See pole mitte tühipaljas fraas, kuid just Kirsipuu tegi minust inimese. Tema avas minu jaoks kiiruse ja töö maailma – jalgrattaspordi.”Aavo Pikkuus: “Sellel pildil on Sangla tänava poisid. Polnud tegemist enda võimete ülehindamisega, sest sõnade “koondis”, “rahutuur”, “olümpiamängud” taga tundus valmisolekut rasketeks treeninguteks. Бесплатный фрагмент закончился. Ja teisel pool aeda kasvas suur sidrunipuu, kust tõin sidruneid.Nii siis sõin: leiba vaheldumisi sidruniga. Mäletan, et olin ise samamoodi rattasõidu juurde piiluma tulnud. Pai poiss ma igatahes polnud ja õpetajatel ning vanematel oli minuga tegu. Enne MM-i Wilhelm Telli tuuril Šveitsis. Nädal aega sain käia ja siis pani treener meid oma mootorratast pesema. Ülalt alla istuvad: Kaminski, Tšaplõgin, Sarafullin, Pikkuus, Basko ja Komantov. aastal pärast Saksa DV-s toimunud noorte olümpialootuste võistlusi. Olin siis vist kümnene.”“Nägin teda esmakordselt Tartus, kus olime koondisega laagris. Ise verine, vihane, peaaegu pisarates, aga jätkas sõitu.Tõukeks oli kindlasti see, et ta sai endast vanematega võistelda. Nii pandi mind lastetuppa arvele.Teinekord, käisin siis kolmandas klassis, turnisime jälle kastanite otsas, kust ma ülevalt alla sadasin. Kolmandal etapil Tartu Dünamo individuaalvõistlejal ei vedanud: rattavahetus venis ja tal tuli ihuüksi peagruppi püüda ligemale paarkümmend kilomeetrit.

Loitsija:

. Ei jõudnud kunagi söögikorda ära oodata, sest raha mul polnud, mille eest lisa osta. Mina küll pesema ei hakanud.Siis läksin Tiit Eomõisa juurde, kus hakkas juba päris treening pihta.”“Ükskord saatis treener Kirsipuu Aavot uut jalgratast Tallinnast ära tooma. Aavo Pikkuus koos treener Tiit Eomõisaga Sindi nelja päeva sõidu eraldistradis. Mängisime võrkpalli, tegime kergejõustikku.

Tiit Lääne, Aavo Pikkuus – читать онлайн полностью.

. Näiteks ronisime üles Toome varemetele, kust miilits käis meid alla võtmas. Aavo Pikkuus paremal äärel vihmasajus ainasana palja peaga. Aavo soovitas tal kindlasti minna. Seal pandi mind meeskonnasõitu, kus mul kohe algul kumm läks. Kui ükskord koju tagasi jõudsin, ei jõudnud õpetajad koolis ära imestada, kuidas ma korraga vene keelt oskan. Mõne tunni pärast tuli tagasi ja rääkis, kus käinud. rahutuuril osalenud Jaan Klaassepp: “Ta oli tohutult aktiivne, alati millegagi üllatav. See oli täbar, vaevane, aga võibolla mõneti ka otsustav üksikolemine. Siis saab välismaale ja saab kõikidega võidu sõita.

10 edukuse põhimõtet, mida usuvad maailma edukaimad.

. Raske tuur on seljataha jäänud. Mind hämmastas, et ta ei hoolinud kõlavatest nimedest. Igal hommikul läksin turuhoone juurest bussi peale ja nii ma käisin. Liidu koondisega Rahutuuri avamisel. Sest sööki jäi mulle laagris väheseks.”“Mäletan, et Aavo rääkis siis ikka, et jõuaks ometi ükskord Liidu koondisse. Kui hoo üles sain, siis võisin kõigil eest ära sõita. Oli teadmist ja arusaamist sellest, millise hinnaga tippu jõutakse.”“Mul oli juba noorena hea vunk sees. Kuigi mul läks korda üleliiduliseks meistriks tulla ning rida aastaid koondises püsida, võin öelda, et kui Pikkuus Rahutuurile pääses, oli ta juba tugevam kui mina omal ajal. Treener riidles temaga mõttetu teo eest, aga Aavo mängis pärast seda veel kolm tundi tennist.”Raamatust “Kõrgus. Hüppasime kuuselattidega teivast, mis vahel ka puruks läksid, kuid õnneks midagi hullu ei juhtunud.Kuid tahtmine oli hirmus. Limonaadipudel oli siis ainus taastusvahend. Vene keelt ma ei osanud siis sõnagi. Tänu temale pääsesin tänavalt. Seal sõideti minust mööda nagu tühjast kotist. Enamasti ikka Võrus, Otepääl või Põlvas. Et teeksin teatud harjutusi igal hommikul mere ääres. Viskasin ratta vastu maad, et rohkem ma seda enam ei puudu. Vasakult Jüri Soini ehk Soinikas, Kalle Kirsiaed, Toivo Grünfald ehk Toits ja mina.” olümpiavõitja esimene tutvus võidukaga. Liidu koondise põhitegija eestlane Aavo Pikkuus. Ma ei jaganud siis rattasõidust midagi. Oleg Sapožnin hoiatas Balti jaamas Pikkuusi: “Juhtidega saa hästi läbi, ehk võtavad ka Kanadasse kaasa.” Paremal seismas spordireporter Tiit Rääk. Roomasin lõpuks sõbra juurde, kuhu mulle siis kiirabi kutsuti. Mõlemad jalaluud kukkusin puruks. Ajakirjanikud kirjutavad, spordijuht Juhan Unger räägib ja Aavo Pikkuus kuulab. Ütles, et saab siis korra ka saunaaknast välja vaadata.”“Treener Rein Kirsipuule olen tänuvõlgu selle eest, et minust sai olümpiavõitja. Saagu hiljem, mis saab.”“Selle üle oli hea meel, et ta ikka sportima hakkas. Tallinna tänavasõidul meeste eest ära sõitmas. Kolmandana poodiumil Tšehhoslovakkias. Eesti nimekaim rattur Saksamaal fännide piiramisrõngas. Teine jõuab vabariigi koondisse, heal juhul täidab meistrinormi ning nagu olekski kõik saavutatud…Aavo ütlemistes tekkisid aga järk-järgult ikka kõrgemad sihid. Ükskõik, millise edutee sa oled valinud, sa võid salamisi siiski kadestada edukaid inimesi, kelle puhul näib nagu kõik, mida nad katsuksid, muutuks kohe kullaks. Ei läinud halvale teele, sest eks neid sõpru oli algul linnas igasuguseid.”Üleöö meesteklassi“See juhtus Aavoga kunagi päris alguses. Borissov märkis juba tookord Aavo võistlejahasarti ja kontsentreerumisvõimet. Küsija osas spordireporter Toomas Uba. Teised poisid jooksid pärast seda eemale, sest arvasid, et ma kukkusin surnuks.Toibusin natuke ja komberdasin ise sealt ära. Ees tulevane olümpiavõitja rootslane Bernt Johansson. Liidu koondislased Belgia tuuril. Kolm suurt tegelast: Aavo Pikkuus, parteijuht Johannes Käbin ja Rein Kirsipuu