Kui kulutad võlgade tasumiseks 50% palgast või rohkem, on aeg teha mõningaid finantskorrektsioone

Vahet ei ole, kui suur on sinu emotsionaalne intelligentsus, sa võid ikkagi teha emotsioonidest lähtuvaid oste.

Ettevõtte maksehäirete raport | Creditinfo Eesti AS

. Ka auto ostmine on seotud eelmises punktis mainitud põhimõttega. Kui sa siiski teed mõne impulsiivse ostu, siis on tähtis analüüsida, miks sa seda tegid.

Kuidas väljuda räigest võlakeerisest? - Vaba teema - LHV.

. Üks võimalus on koostada väga range eelarve, millest sa ka kinni pead. Kogemus jätab sulle mälestused ning positiivsed mälestused suurendavad õnnetunnet ja tagavad parema tervise. Sama stress võib aga panna sind omakorda tegema kehvi rahaotsuseid. Kui kulutad võlgade tasumiseks 50% palgast või rohkem, on aeg teha mõningaid finantskorrektsioone. Ühest küsitlusest selgus, et suurem rahulolu oli nendel, kes tegid oste aja säästmiseks. Asjadest tulenev õnnetunne kaob kiiresti, isegi kui sa neid kaua säilitad.Vaheta raha aja vastuUuringud näitavad, et kui sa kulutad raha aja säästmiseks, siis on sul võimalik stressitaset alandada. Selleks, et pääseda, pead looma struktuuri.Sa peaksid leidma kulutamise ja säästmise vahel tasakaalu. Lisaks sellele jõuti uuringus järeldusele, et raha on inimeste jaoks kõige suurem stressiallikas – isegi suhted ja töö jäävad sellele alla. Ei ole ime, et inimesed on raha pärast stressis.Krediitkaardi võlgade maksmine ja niinimetatud meelerahufondi üles ehitamine võib sinu stressitaset tunduvalt vähendada.

"Maailmal ees võlgade tagasi maksmine" -

.

. Istuge ja rääkide sellest, mis juhtub, kui su lähedane jääb maksetega hiljaks või ei maksa sulle üldse tagasi. On erinevaid põhjuseid, mis seda mõjutavad. Samas on ka tõendeid selle kohta, et liigne kokkuhoidlikkus võib samuti stressi tekitada. Proovi aru saada, mis töötab sinu jaoks kõige paremini. Kui sul on rohkem aega, suudad sa oma kohustustega ka paremini toime tulla. Kui sa tasakaalu lõpuks paika saad, siis oled endale väga tänulik. Lisaks sellele peaksid tegema nimekirja asjadest, mida sul tegelikult vaja läheb. Aga ära kohku tagasi puhkuse lubamisest. Kui sa selle omale lahti seletad, siis on võimalik kahetsustunnet vältida.Empiirilised uurimused on näidanud, et inimesed, kes investeerivad raha kogemustesse, on õnnelikumad. Suurema maja ostmise ja priiskava puhkuse võid ära unustada. Näiteks – sinu õnnetunne suureneb puhkusereisist rohkem kui kööki uue mööbli ostmisest. Säästa raha, et sul oleks hädaolukorras tagavara olemas. Kui sa kulutad raha kehvasti, siis see tekitab stressi. Proovi impulsiivseid oste piirata, aga ära ole enda vastu liiga karm. "Õige" tasakaal on inimeste jaoks erinev. Või tellida bussi asemel takso. Tekib oravaratas, millest väljasaamine ei ole lihtne. Kui saabub palgapäev ning poes on parasjagu head pakkumised, siis võib kärmelt tekkida soov end „hellitada“ ja lubada head ning paremat. Kui sa sunnid ennast sööma toitu, mis sulle ei maitse, või muudad oma elu paari euro pärast ebamugavaks, siis teeb see sulle tõenäoliselt rohkem kahju kui kasu.Oravarattast väljumineMuidugi tuleb rääkida ka stressi ja kulutamisharjumuste omavahelisest mõjust. Kui kulutad võlgade tasumiseks 50% palgast või rohkem, on aeg teha mõningaid finantskorrektsioone. Näiteks võid sa õlivahetuse eest maksta töökojale ning säästa sellega aega. Kui sinu kulutamine on kontrolli all, siis võib sinu stress ja ärevus märkimisväärselt väheneda.Säästmise pärast muretsemineEsiteks peaksid sa teadma, et kõrvale pandud raha hulk ja võlad võivad sinu stressitaset märkimisväärselt mõjutada

Märkused