Kellele teisele oleks aga parem väljakutse esitada kui iseendale!

Mul tekkis kahtlus, et ega ma päris üles Kullakangi Servale vast jõuagi – nii raske oli üles minek. Kavalam on jälgida, mida teised suudavad. Ja isegi kui võiks tuua, siis minu nägemuses ei ole meile selliseid sissetoodud sportlaste medaleid vaja. Õnneks olin ma selliste kohtadega juba harjunud. Nii kuulsin juba esmaspäeva hommikul ka kokkupõrkest ning arvete õiendamisest Mulgi maratonil, osalisteks Treimuth ja Alges Maasikmets. Pole ime ka, hea auto oli. Teekond Hey Joe kanjoni poole. Aga kes siis neid silte tõsiselt võtab! Kainestav kogemus saabub kohe pärast maasturitee algust. Nood tulevad nimelt eestpoolt selg ees vastu. Otepääle lähenedes hakkasin plaan B-d ette valmistama. Juba tundus, et saime vahe sisse. Ainult täielik amatöör läheb sõitma ilma, et tal oleks varuplaan. Selliseid sissetoodud sportlasi ei ole Eestile absoluutselt vaja. Siis küsis, kui palju harjutanud olen. Ta on end aastatega piisavalt tõestanud. Mäletate, Moabi ekspeditsiooni algul tekkis paljudel huvi ja küsimus, et saaks näha radade profiili ja marsruute ja tempot. Aga ees polnud piisavalt agressiivseid vedajaid. Tartu- ja Põlvamaa piiril kerkival tõusul üritasin taas. Koos paari mehega kruvisime tempot ning grupp lagunes ribadeks. Kirusin vaikselt omaette ja lubasin risu maha müüa. Mõlemad ütlesid, et ei näe nime avaldamises mingit eetilist rikkumist, sest pole põhjust nime peita. Kui mul paari nädala pärast tekkis aega sellega tegelema hakata, oli mu uus Passat juba kellelegi teisele maha müüdud. Töökoja poisid läksid kohe elevile ja uurisid, kui palju ma küsin, sest auto pidi väga korralik olema. See autovärk on üks igavene kahe otsaga asi. Ühesõnaga nii või teisiti on üks rist ja viletsus. Seal võeti mult viisakalt võtmed ja paluti telginurgas külmetamise asemel kohvimasina ja veeautomaadiga varustatud puhkeruumis oodata. Sest ajakirjanduses valitsevad reeglid näevad ette, et vastuolulist materjali tuleb alati kontrollida kahest teineteisest sõltumatust allikast. Mnjah, asi oli vist selles, et võtsin tõusu liiga raske rauaga, kangutades, järeldasin. Rääkisin neile, mida olin kuulnud, ja palusin parandada, kui mu info on vale. Seal võtsid kõik tugevas küljetuules paremale rivvi.

Juhtumisi

. Vaja teiselt poolt linna kuidagi ilma autota tööle saada ja õhtul auto järele tagasi. Põhjus, miks nii paljud loobusid, võis tema sõnul peituda ka hommikul akna tagant vastu vaadanud külmas ja kõledas ilmas. Nii jääb ka mul hooaja avastart tegemata. Aga ühe osaleja tunnistus ei maksa veel midagi. Võtsin selle alla jõudes koha grupi peas, viiendal-kuuendal positsioonil, heal rünnakukohal, ning kui tõus algas, püüdsin kiirelt kerides rivi pikaks tõmmata. Plaan A oli teha väikse meeskonnaga oma sõitu ja hoiduda massidest, kus alati luurab oht, et varem või hiljem tekitab keegi asfaldile külakuhja. Seal istusin maha ja tõmbasin hinge. Seetõttu mul ei olegi Moabi-järgse nelja ja poole nädalaga kogutud maanteel rohkem kilomeetreid kui umbes nelisada. Otsustasin mitte riskida, sest kuna risu müügiplaan oli jälle aktuaalseks muutunud, siis kordusülevaatus on asi, mis auto ajaloost näha jääb ning võib müügihinda mõjutama hakata. aasta septembris Viljandis Uueveskil Soudal Eesti CX-karikasarja jalgrattakrossil. Lõpuks kandis rünnak vilja. Võistluse järel küsisin teistelt kogenud harrastajatelt, kas tõesti nii ei tohi teha. Kellele teisele oleks aga parem väljakutse esitada kui iseendale. Ent oleksin äärepealt oma aktiivsuse ohvriks langenud. Rääkisin mõlema õppejõuga eraldi, et saada sõltumatu arvamus. Soonets oli koos kaaslasega vähemalt sadakond meetrit maha jäänud. Siis hakkas lähenema kohutav aprill, mil risu tuli ülevaatusele viia. Teiseks, tegemist on päevakajalise teemaga, sest kõik vägivallaga seonduv on viimasel ajal aktuaalne. Soonets ütles seejärel, et aimas, isegi teadis, et ma katsetan nagunii uuesti. «Ma ei tee trenni.» Veel väike paus. Aga mitte Keenia koondise eest. Mina rohkem küsimusi ei küsinud. Hetk mulluselt Tartu rattarallilt. Alati võib küsida, kas ma pidin selle juhtumi ikka toimetusse viima ja kas ma pidin sellest kirjutama, kui keegi ei käskinud. Ta vastas mulle ühe lausega: «Mul ei ole midagi selle kohta öelda.» See on tema õigus. Niisiis: oleks parem, kui Gold Bar Rimi ja Rusty Naili rajaga. Küsimus on selles, mis saab Eestis maanteevõistlustest üldse. Kuid pange eelmises lauses tähele sõnu «ehk» ja «mingi». Seega võtsin ühendust veel ühe ratturiga, kes samuti kokkupõrget oma silmaga tunnistas, ja palusin tal kirjeldada, kuidas tema seda mäletab. Mitte kusagil.Sellega on kõik öeldud.Aga starti tulen pühapäeval ikkagi, kõige tagant, enne tempogruppe. Mulle rääkis juhtunust rattur, kes toda kokkupõrget oma silmaga pealt nägi. Nii veeresid äsja selja taha jäetud sõitjad meile peagi uuesti selga. Kui kollane vilgu-välgu peaks keset ülevaatust põlema lööma, on šansud üsna kehvakesed. Aga ikka on mõni tegelane, kes arvab, et kui ta on saanud Rein Taaramäe nime võistlusvormi peale, on tal teiste suhtes rohkem sõnaõigust. Mõned kuud sain õndsat autojamade vaba elu nautida. Üllatavalt kergelt sain kõigist mööda. Padruneid peab mitmeks pauguks jätkuma. Ütlesin, et mõtlen pisut ja helistan tagasi. Vaatasin talle kõrvalt otsa. Püüdsime kinni ka eespool liikunud väikse grupi. Lihtsalt kõvadele meestele ei sobinud minu olemasolu tol hetkel tol kohal. Ja nüüd saate Endomondos lõpuks selgema ülevaate, kus sõitsin ja milline oli üldjoontes rada. Ei saa! Rada muutub hirmus tehniliseks. Mulle meeldib – siis on sõit minu kontrolli all. Selle tõttu läks mul esialgne müümise tuhin natuke üle. Lõunaajal helistati töökojast. Sest eks ole videogi pelgalt kahemõõtmeline. Ütlesin, mis küsimuses tahan Treimuthiga rääkida. Mitte seda, kes teist näkku lõi. Selle tunde saamiseks tuleb ise kohale minna. Sest nad teavad, et olen ajakirjanik, ja ajakirjanikke tasub hoida informeerituna. Üldse olevat seal mingid detailid epoliimiga kinni pandud varem. Loobumine minuga rääkimast on tema õigus. Helistasin tagasi töökotta: "Poisid, liimige see mootor kokku tagasi nagu ta oli ja ärge vahetage midagi. Mul on tol võistlusel täpselt sama suured õigused nagu ükskõik kellel teisel. Jälle tehase taha nüüd juba sõbrapoiste juurde. Kui tuli siledam vahelõik, ei andnud tempos järele, vaid kogusin hoogu juurde, et rünnata agressiivselt ka tõusu teist järku. Õhtused ja nädalavahetustel tehtud rattasõidud on olnud pigem kohustus, et tuleb midagi ja kuidagi ära teha. Mul on oma mõtted, kuidas võiks juhtunut väärikalt ja spordimehelikult lahendada. Kui vaadata põhjuseid, miks ma oma risusse olen viimase poole aasta jooksul pidanud raha sisse pumpama, on auto lagunenudki täpselt kahel põhjusel: mingid jupid on loomuliku kulumise tõttu otsad andnud ja mingid jamad on liiga vähese sõitmisega seostatavad. Vali midagi, mis sa oma naiselegi valiks," ütlesin mina, panin auto võtmed talle lauale ja jalutasin tööle. Esimese mõnekümneliikmelise grupi püüdsime koos paari aktiivsema sõitjaga kinni Valgjärvel ning teise sama suure mõned kilomeetrid pärast Savernat. Ilusasti hanereas möödusime Riia tänava vasakus servas sadadest ja sadadest osalejatest. Ent veelgi suurem ootamatus tabas teda mõni sekund hiljem. Selge: niisama lihtsalt nad mind eest ei lase. Ent ärgem unustagem: tegemist on siiski rahvaspordivõistlustega. Kuna saime tempo tegemisel abiväge mustas-kollases Zanussi vormis meestelt, suutsime Elva poole vändates mööduda ka esimestest paarikümneliikmelistest gruppidest. Peatoimetaja lausa küsis, et huvitav olnuks, kui loole oleks lisatud väikses infokastis, mis moodi sinna Moabi üldse kohale saab. See ei vasta vähimalgi määral tõele.

Pärast lasin näpuga korra ketastest üle ja pagan, ega seal ketast enam palju ei olnud. Tsiteerin teile seda tunnistajat, kes juhtumit algusest lõpuni hästi lähedalt nägi. Ja kui rebidki, siis külje- ja vastutuules mitte kauemaks kui kilomeetriks-kaheks. Avaldan suure saladuse: ei ole! Üks rada on eriti jõhker ja kurnav – ja nüüd näitan seda teile ka. Uurisin ka rehvivahetuse pealikult, kas ta tagumisi pidurikettaid ülevaatusekõlbulikeks peab. Tänasin tähelepanujuhtimise eest ja tegin viisakat nägu.

laen - laenud - Taskukohased laenupakkumised.

. Risu käitus üle ootuste hästi. Kui sa mõistad, mida sinult oodetakse, oled sa ka sellevõrra parem oma tegevuses – sa tead, kuidas asju teha nii, et sa täidaksid ootused enne, kui sinult üldse midagi küsitakse. Just: kõik on ajus kinni! Pärast Kambjat, kui surnuaiast möödudes on veidi järsem tõus, kerisin sadulas istudes täie hooga üles. Helistasin esindusse ja küsisin, kui palju maksab mootori väljalaske bla-bla-bla vahetus. Niisiis tuli käiku lasta plaan B. Ja lihtsalt inimesi, keda ma ei teagi, aga kes mulle teinekord igasugu asju räägivad. Ja lõppeks, nagu ei varjanudki minu eest kaks ratturit, kes intsidenti pealt nägid, olid nad nähtust jahmunud. Grupp sõi nad paari minuti pärast lamedal teelõigul ikkagi ära. Korraldaja Mihkel Reile seletas mulle, et hooaja kalender võiks koosneda väiksemast hulgast tippsündmustest ning treeningrattarallidest, mille eesmärk on pakkuda tipptasemel turvastandardiga võistlust võistluskilomeetrite kogumise eesmärgil. Nad mõõtvat seal seda pidurivärki mõlemal teljel eraldi. Ja eriti, nagu ta lisas, meeldisid talle ilusad pildid. Vahepeal oli kätte jõudnud kevadise rehvivahetuse aeg. Ühtlasi lubas ta Treimuthile edasi öelda, et soovin temaga vestelda, et noor rattur saaks siis otsustada, kas ta soovib minuga rääkida või mitte. Nad rääkisid seda, mida nemad olid otsustanud. Enam ma sellele rajale sõitma ei läheks. Neljandaks, kui keegi tahab selles loos kellegi peale viha kanda, siis kõige lihtsam on, nagu ikka, taguda sõnumitoojat. Ta ütles, et kui juhtum peaks jõudma politseisse, on tema valmis politseile tunnistusi andma. Järgmisel päeval helistasin Johansonile ja kuulsin, et Treimuth ei taha juhtunust rääkida, sest ta on oma ütlused kohtunikele juba andnud. Igati loogiline tegevus ju! Mulgi meenub paar intsidenti, kus olen endast kõvematelt võtta saanud. Eks taganttuul toetas tagant tulijaid. Küsis mult, kas lähen pühapäeval rattarallile ka. Nemad ütlesid, et tohib küll, et see on igaühe asi, mida ta teeb. Esmaspäeva hommikul ei teadnud sellest juhtumist Postimehe sporditoimetuses keegi. Esiteks, ma olen ajakirjanik. Täitsa normaalne auto on." Eelmisel nädalal käisin ülevaatusel ka ära. Pärast tuleb auto kiiresti nagunii maha müüa. Lennundusmuuseumi juures, kui algab pikem, kaheosaline tõus, üritasin uuesti. Värisesin ooteruumis nagu haavaleht ja üritasin poiste silmadest auto heitgaaside taset lugeda. Süüd oli mootori väljalaske mingi bla-bla-bla. Nagu ütlesin, vedasin peaaegu kogu distantsi.

Buratino tegutseb jälle | ERR | Digihoidla

. Nii me kolmekesi teistest eraldi jäimegi. Sinnani toimis kõik õlitatult. Seepärast oli peatoimetaja küsimus esmaspäevasel koosolekul igati õigustatud. Sellest pidi saama uutmoodi võistlus. Aga otsustasime sellegipoolest lühikese võistlusmaa ringi läbi sõita. Suurepärane minu elustiiliga sobiv puhta ajalooga auto

Märkused