Ignoreerid posti teel pakutavat krediiti

Ehk siis igal aastal lisandub kaks. Autokooli omanik jooksis talle tusaselt järgi ja nii nad siis paar minutit kraaklesid. Ja mõistagi oleks see võimatu olnud ilma Bruno vanemateta, kes vähemalt pooltel kordadel lapsi hoidma tõttasid. Ning nüüd mõistagi mõtlen, et kuhu siis sõita. Kõik on nii käe-jala juures. Mul on hea meel, et võin nüüd ise sõita, aga jään ikkagi igatsema neid tunde sõiduõpetajatega tühjast-tähjast rääkides. Paljudel teismelistel on kombeks oma tunnid tühistada nii umbes kolm minutit enne toimumist. Teooria tegemiseks kulus mul umbes kuu. Eksaminaatori nägu tundus olevat ilma võimeta väljendada emotsioone. Selle jooksul tuleb lisaks sõitmisele vastata kahele küsimusele ja parkida.  Kui on aega, siis minnakse ka kiirteele. Ma ei saa öelda, et mul oleks juhilubade järgi nüüd meeletult karjuv vajadus olnud. Tea, millal on aeg seisma jääda, et keha, energiat ja hinge taastada. Hirmul, nagu teate, on mõistagi suured silmad. Kui ma oleksin sõidueksami läbi kukkunud, siis oleks mul tulnud kohustuslikus korras võtta juurde kaks sõidutundi + maksta eksami eest. Jah, paaril korral juhtus nii, et mõne küsimuse juures ei saanud ühest-kahest sõnast hästi aru, aga küsimuse enda mõte oli õnneks siiski selge. Eks need load olegi erandlikeks kordadeks, mil on vaja kuskilt maailma lõpust eriti head paberit osta või arbuusi taga ajada. Ühte maksimaalselt kahe punktiga ja lisaks on viis erinevat kriteeriumit, millest igaühe täitmine annab ühe punkti. Kartsin vaid seda, et enne mind satuvad mingid jobudikud, kes eksamineerija tuju ära rikuvad. Kuigi sõidutundide aegasid pole just eriti kerge saada, siis vedas mul selle lihtsa asjaga, et ma elan kohe autokooli juures. Pluss punktisüsteemi selgeks saamine – palju punkte teatud rikkumised kaotavad jne. Ignoreerid posti teel pakutavat krediiti. Mõned aastad tagasi poleks ma osanud arvatagi, et ma juhiloa lõpuks Prantsusmaal ära teen. Võlanõustamine – päästerõngas rahamurede ja võlgade korral. Hakkasin käima enda sünnipäeval ja eksami tegin ära Bruno sünnipäeval. Eeldusel, et rikkumisi pole. Halvasti ei läinud, aga samas ei söandanud hõisata ka. Kui eksaminaator vajutab pidurile, katsub rooli, ületad stoppjoone/ei peatu selle taga täielikult või ignoreerid kellegi teise eesõigust, siis on eksam automaatselt negatiivse lõpptulemiga. Kivikuju sai siinkohal uue tähenduse. Mina ei saanud midagi aru. Kuigi ma usun, et kui ikka kapitaalselt pekki läheb, siis peaks sellest ise ka aru saama. Eksamit hinnatakse punktisüsteemi abil. Seega üle ühe korra poleks eriti läbi kukkuda tahtnud. Sellegi poolest nägin nädalavahetusel õudusunenägusid sellest, kuidas mu punktiskoor oli miinuses. On ainult riiklikud eksamid. Tundus lihtsalt selline tüütu asi, mis tuleb ära teha.

Õnneks lõppes mu suur piin lõunal, mil autokooli omanik helistas ja ütles, et nemad said POSTIGA! tulemused kätte. Mis puudutab sõidueksamit, siis üllataval kombel polnud ma enne eksamit isegi eriliselt närvis. “Nägemist ja sulgege palun uks enda järgi!” Selge! Varem anti tulemusest kohe teada, aga siis hakkasid mingid nolgid eksaminaatoreid taguma, kui nad läbi ei saanud ja otsustasi, et ohutum on viivitada. Seega oleks plaani järgi pidanud mu sõidutunnid kestma juulini ja algama alles mais, aga tegelikkuses olid mai keskpaigaks mul kõik tunnid juba tehtud. Jumal töötab Sinu sees, et tuua Sind täiusesse tagasi, kui järgid tema juhiseid. Kuigi mind ennast viis see hetkeks rööpast välja, siis eksamineerija lohutas, et pole hullu ja keeleline arusaamatus pole viga. Seega sekretäri pakutud kell kaheksa hommikul, ei sobinud minu jaoks üldse. Autokoolid eraldi eksameid ei tee. Nelja kuuga juhiload kolme lapse kõrvalt ehk Prantsusmaal lubade tegemisest Ideaalis oleksin ma küll tahtnud kirjutada “kolme kuuga”, aga mis sa vaene hing ikka peale hakkad, kui sõidueksamile lihtsalt ei saa varasemaks aega. Ja kindlasti ei peaks ideaalis mainima seda, et tegelikult alustasin ma autokooliga juba kümme aastat tagasi Eestis. Üksteisest VÄGA erinevad, aga ometi mõlemad nii toredad. Kellaaja valisin nimme, sest liiga varakult olen ma veel uimane. Ma hõõrun siis alles liiva silmadest ära. Ma võtan optimistlikuma lähenemise ja alustan oma ajaarvamist sealtmaalt, kus ma ka tegelikult asjaga tegelema hakkasin. Jah, on perioode, mis vajavad lisaaega ja energiat, aga isegi nende keskel pead enda eest hoolt kandma.. Lihtsalt koos mõnede lisanditega. Just tänu sellele, et teised enda omasid pidevalt tühistasid. Sinu kehal on võime end uuendada. Liikluseeskiri on ju siiski Eesti omaga küllaltki sarnane. Teooria polnud pooltki nii keeruline kui kartsin. Teadsin, et tulemust ei saa kohe, aga eeldasin, et võtame sõidu kuidagi kokku ikka. Ühtlasi tähendas see seda, et jäin antud päeva viimaseks proovijaks. Kui noorhärra jalgadega kruusa laiali pekstes lõpuks minema tuiskas, sain ka loa autosse minna. Lohutasin end tagaistmel istuva autokooli omanikuga, kes mulle julgustava naeratuse saatis. Kui see keegi teine just minutilise jalutuskäigu kaugusel ei ela. Kaheksat kriteeriumit hinnatakse kolmepallisüsteemis. Nagu eluloteriis ikka, siis võitsin. Leenut kooli viies ootas autokooli sekretär mind autokooli ees ja andis mulle toreda kleepsu, mis järgmised kolm aastat autot ehtida saavad. Korra sõitsin liialt paremal teeservas ja ühtäkki olimegi juba algpunktis tagasi. Ja see lubadega seonduv oli hirmus poolik. Ühesõnaga: ÄGE! Õpi märkama oma keha signaale. Ühesõnaga suhtumise ja ajaarvamise küsimus. Nagu olete aru saanud, siis ongi Prantsusmaal vaid kaks eksamit. Imeline tugivõrgustik! Ning paremaid sõiduõpetajaid on ka raske leida. Keeleliselt oli kõik okei. Ütleks, et olen enda üle uhke küll. Kui oled kurnatud, siis pead hoogu maha võtma ja puhkama. Vähemalt siis, kui mina juhin. Ma teadsin, et need paar pisikest viga on ju tegelikult okeid ja ei midagi, mille tõttu läbi kukkuda. Kuna paljusid huvitavad tihtipeale ka summad, siis ütlen ära, et lubade tegemine läks maksma veidi üle tuhande euro. Pigem ei meeldi mulle poolikud asjad. Enne mind tuiskas autost välja üks eriti maruline noorhärra, kes virutas ukse kinni säärase hooga, et ilmselt ka kõrvalmaja aknaklaasid klirisesid. Selle ajaga on aga raske kedagi teist asemele leida

Märkused